tisdag 4 maj 2010

Cirkusäventyr

Jag är just hemkommen från Cirkus Skratt, dit jag råkade få med mig två extrabarn. Alltså, en vuxen på 5 barn varav två fyraåringar är lite i minsta laget kanske.

Fast allt gick bra, bortsett från att kaffetermosen läckte som ett såll och hade blött ner allt i packningen, och att Honey somnade strax efter pausen och att den andra fyraåringen också ville sitta i knät för att clownerna var "läbbiga".

Jag kanske kan få jobb på cirkusen, för jag kunde i alla fall hålla i handväskan och min kaffemugg samtidigt som jag hällde upp saft till fem barn, och det utan speciell träning innan.

Att vara glad för idag:
- Inget av barnen ville rida på ponnyhästar i pausen! Stor lättnad.
- Barnvagnen som var försvunnen i pausen var bara flyttad på av personalen.
- Det var i alla fall inte speciellt långt att gå hem i det iskalla regnet... :-)

Inga kommentarer: